Wednesday, February 6, 2008

Winter

Ich wünsche euch allen ein gutes Neues Jahr 2008

Nach laaaanger Pause gebe ich mal wieder ein Update. Seit ich wieder in Göttingen lebe ist die Zeit zum Bloggen viel knapper. Vielleicht passiert auch nicht so außergewöhnlich viel hier.

Lautsprecher an, es gibt jetzt Musik auf meinem Blog.

Sooft wie ich kann setze ich mich an die Nähmaschine und nähe meistens kleinere Projekte wie Taschen, Tatütas, Pulswärmer und kleine Beutel.
Der Winter ist naßkalt und einfach ekelig hier in Deutschland. Mit großer Wehmut denken Marie und ich an Lyon zurück.
Marie geht nächstes Schuljahr nach Kanada, Quebec. Die Bewerbungsunterlagen halten uns zur Zeit ganz schön auf Trab. Zum Glück ist der parent letter an die zukünftige Gastfamilie von uns fertig. Marie macht ihren Teil der Bewerbung selbstständig. Einen Impfmarathon hat sie natürlich auch schon gemacht.


After a long gap I like to give you an update on our winter . Since I'm back at home blogging became more difficult,because there are always chores to do. And it's perhaps life is more boring at home that I didn't write a word lately.

From time to time I sew a bag or an other little purse.
This winter is awkward, cold and wet, no sun. I rather like to be in Lyon.

Marie, my daughter will spend a year at a highschool in Quebec, Canada. She is busy filling out the application forms and getting all the shots she needs. I'm glad we finished our parent letter for the host family in time.



Hot Chocolate at a little Tea Shop



Shopping in Cologne with Marie, (Humanic shoe store).





Going by bus with Marie and her Grandma

(We took grandmotehr to a shopping trip.)







Mein letzter Quilt ist ein Babyquilt mit einem Affen . Eigentlich sollte der ganze Quilt grau sein, doch ich konnte den Affen nicht auf seinem grauen Hintergrund leiden sehen und habe ihm etwas grünen Hintergrund gegeben. Dieser Quilt hat mich viele Nerven gekostet, nun bin ich mit dem Ergebnis aber sehr zufrieden.

This is a quilt for a baby boy. The parents wanted to have grey fabrics, but I decided to give green a chance too...
It was a difficult task to choose the fabrics, the layout and to create the monkey the right size.







Little Projects:

Evi showed me how to sew this tote on our annual retreat. Thank you, Evi!



After I found this chicken panel at our fabric store I had to make a tote immediately.


Little Treats




I bought some wool on Ebay.de (Isaarwolle)and dyed it with Kool Aid and Silk painting colors. The blue socks I gave to my oldest daughter, Anna-Lena. The pink socks are for Marie.



No comments:

Post a Comment

Thank you so much for leaving comments - I enjoy reading every single one of them.
Vielen Dank, dass du dir die Zeit genommen hast, einen Kommentar zu hinterlassen. Ich freue mich über jeden Kommentar.