Thursday, February 28, 2013

ZigZag Tote, Zakka Style, Zick Zack Tasche

This week I sewed another item for our fair booth, a bag that was quilted on the babylock Sashiko machine. The stitch of the Sashiko machine looks like hand quilting.
I used pink linen fabric for the tote and added Amy Butler and Kaffe Fassett fabrics. The lining was an old bed linen for children  I got at a flea market.

The instruction are from the book Zakka Style .
I changed the inner pockets to get some more pockets, even one for my phone.
This book is one of the best books I bought last year and I made several projects like the potholders, the mug rug or the pincushion.

Diese Woche habe ich eine Tasche für unseren Messestand von Babylock/ Juki genäht. Die Quiltnähte habe ich mit der Sashiko Maschine genäht. Von der Vorderseite sehen die Nähte wie handgequilted aus.
Als Stoffe habe ich pinkes Leinen, einen Amy Butler Stoff, einen Kaffe Fassett Stoff und für das Futter alte Kinderbettwäsche vom Flohmarkt genommen.
Die Anleitung ist aus dem Buch Zakka Style, was wohl demnächst auch in deutscher Sprache herauskommen soll. Ich habe schon mehrere Projekte aus diesem Buch gemacht und kann es sehr weiter empfehlen.


Front

_DSC0072


Back

_DSC0070

Sashiko Stitching Detail

_DSC0076

Inner Pockets

_DSC0078


1 comment:

Thank you so much for leaving comments - I enjoy reading every single one of them.
Vielen Dank, dass du dir die Zeit genommen hast, einen Kommentar zu hinterlassen. Ich freue mich über jeden Kommentar.